|   | 
          
          
            | 
             
			
			  
				- 
				
E85 je moderní 
				alternativní palivo (85% etanolu a 15% benzinu) na které se z 
				nařízení EU nevztahují běžné daně, proto je jeho cena výrazně 
				nižší nežli cena benzinu, pohybuje se mezi 23-27Kč/litr. 
				  
				- 
				
E85 má vysoké 
				oktanové číslo, tudíž je velmi eliminována možnost detonací 
				spojená s vyšším výkonem motoru, má také nižší teplotu hoření a 
				proto způsobuje nižší tepelné namáhání motoru.  
				- 
				
Spalováním E85 
				vznikají výrazně nižší emise CO2, proto šetří životní prostředí 
				a emise plynů v ovzduší  
			 
			 | 
            
			
            | 
             Pro koho je určena 
			úprava na E85?  | 
            
			
            | 
             
			900 2.0T 94-98 Trionic 5 
			9000 CS 2.3t Trionic 5 (v přípravě) 
			9-3 2.0T 98-00 Trionic 5 
			9-3 2.0T, 2.3T 00-02 Trionic 7 
			9-3 2.0t, 2.0T 03-12 Trionic 8, mimo XWD 
			(u verzí 9-3 2.0t a 2.0T 03-06 je nutná výměna ICM modulu a modulu 
			Trionic 8 - kalkulace obratem na vyžádání) 
			9-5 2.0t, 2.0T, 2.3t, 2.3T 98-10  | 
            
			
            | 
              | 
            
			
            | 
             Proč je úprava 
			výhodná?  | 
            
			
            | 
             Nádrž na 75 litrů, 
			cena 100okt. paliva 40Kč/litr, cena E85 průměrně 25Kč/litr = úspora 
			na nádrži 1050Kč.  
			Spotřeba na E85 je cca o 10% vyšší, takže úspora na kilometr ca 
			1,20Kč. 
			Dále se zlepší charakteristika průběhu momentu a u většiny modelů 
			dojde i ke znatelnému zvýšení výkonu.  | 
            
			
            | 
              | 
            
			
            | 
             Jaký je postup 
			úpravy?  | 
            
			
            
            Trionic 5: 
			výměna řídící jednotky ve voze, výměnný způsob za standardní 
			jednotkuTrionic 7 a 8: 
			1) pouze změna softwaru v řídící jednotce - aplikace možná pouze při 
			osobním setkání, popř. v servisu SaabtuninG 
			2) DOPORUČENO - Maptuner s daným softwarem - jedná se o ovládací 
			krabičku, pomocí níž si přes zásuvku pod volantem program ve voze 
			sami přehrajete, dále si pomocí ní můžete číst a mazat chyby v 
			řídící jednotce a dále kdykoliv v budoucnu slouží k následným 
			aktualizacím či požadovaným změnám softwaru řídící jednotky daného 
			vozu. Standardně je Maptuner dodáván s originálním softwarem k 
			danému vozu a se softwarem upraveným pro používání E85, tyto 
			softwary jdou ve voze libovolně a kdykoliv přehrávat. 
			Ke každé úpravě je doporučena výměna 
			zapalovacích svíček a palivového filtru - svíčky a filtr k danému 
			vozu jsou součástí níže uvedených akčních cen! (u verze pro Trionic 
			8 je na zapalovací svíčky aplikována sleva 50%)  | 
            
			
            | 
              | 
            
			
            | 
             Jak dlouho to trvá 
			a co je potřeba?  | 
            
			
            | 
            K dané úpravě softwaru je potřeba pouze 
			VIN vozu. 
			 Trionic 5: výměna řídící jednotky + 
			její případné naprogramování je otázkou přibližně jedné hodiny. 
			Trionic 7 a 8: provede se příprava 
			Maptuneru s nahráním originálního a konkrétního požadovaného softwaru a tento se zašle k Vám, 
			takže do dvou dnů můžete mít vůz připravený k provozu na E85. 
			Program si nahrajete jednoduše sami dle přiloženého českého návodu, 
			celá procedura trvá asi 20minut. Oba programy lze v budoucnu 
			kdykoliv přehrávat.  
			Následně je doporučena výměna svíček 
			a filtru, což je otázka asi půl hodiny.  | 
            
			
            | 
              | 
            
			
            | 
             Je to bezpečné pro 
			motor?  | 
            
			
            | 
            Vozy Saab jsou mechanicky připravené na 
			používání E85. Mají plastové díly palivového systému, sodíkem 
			chlazené ventily a další potřebné díly. Software je speciálně 
			vyvinutý a odladěný na daný typ vozu, je odzkoušený a v praxi bez 
			problému použitelný i v zimním období. 
			Nejedná se o univerzální řešení, ale o konkrétně vyvinutý program 
			přesně pro daný typ vozu! Žádný další zásah co se týče 
			mechanických dílů není potřebný, ve Švédsku to mají mnoho let 
			vyzkoušené a ověřené! | 
            
			
            | 
              | 
            
			
            | 
             Lze míchat benzin 
			a E85?  | 
            
			
            | 
            U verzí se systémem Trionic5 není 
			doporučeno míchání obou paliv, u verzí se systémem Trionic7 a 
			Trionic8 (modely uvedené níže v tabulce) je míchání v libovolném 
			poměru zcela bezproblémové a jednotka se automaticky adaptuje na 
			aktuálně použité palivo. | 
            
			
            | 
               | 
            
			
            | 
             Kolik to bude 
			stát?  | 
            
			
            
            
			Trionic 5: 
			výměna řídící jednotky - 5499 Kč bez DPH
			
			Trionic 7 a 8: 
			1) změna softwaru bez Maptuneru - 7499 Kč bez DPH 
			2) Maptuner + software + emblem + tužka - 8990 Kč bez DPH 
			pozn.: součástí daných cen jsou již 
			zapalovací svíčky a palivový filtr na daný typ vozu 
          (u verze pro Trionic 8 je 
			na zapalovací svíčky aplikována sleva 50%)  | 
            
			
            | 
              | 
            
			
            | 
             Lze ještě více 
			zvýšit výkon motoru?  | 
            
			
            | 
            Bez problému, ale k dalšímu zvyšování 
			je potřeba již více paliva E85, proto je nutná výměna vstřiků 
			paliva. Standardní vstřiky u vozů Saab umí přibližně 220-230PS v 
			maximálních otáčkách na E85, poté je nutná výměna za vstřiky s 
			vyšším průtokem paliva. Kdo Vám nabízí větší výkon bez výměny 
			vstřiků, tak je podvodník! Bližší specifikace úprav na
			www.maptun.com nebo na dotaz 
			přímo u SaabtuninG. | 
            
			
            | 
              | 
            
			
            
            
			
				
					| Model | 
					Výkon orig. 
 (benzin) | 
					Výkon po 
					úpravě  
					(benzin) | 
					Výkon po 
					úpravě  
					(E85) | 
				 
				
					| 
					Saab 9-3 1.8t, 07-12 | 
					
					150Hp@240Nm | 
					
					150Hp@240Nm | 
					
					175Hp@265Nm | 
				 
				
					| 
					Saab 9-3 2.0t, 00-03 | 
					
					150Hp@240Nm | 
					
					150Hp@240Nm | 
					
					180Hp@280Nm | 
				 
				
					| 
					Saab 9-3 2.0t, 07-12 | 
					
					175Hp@265Nm | 
					
					175Hp@265Nm | 
					
					200Hp@300Nm | 
				 
				
					| 
					Saab 9-3 2.0T, 01-02 | 
					
					185Hp@260Nm | 
					
					185Hp@260Nm | 
					
					210Hp@310Nm | 
				 
				
					| 
					Saab 9-3 2.0T, 07-12 | 
					
					210Hp@300Nm | 
					
					210Hp@300Nm | 
					
					210Hp@300Nm | 
				 
				
					| 
					Saab 9-3 2.0T Aero, 00-02 | 
					
					205Hp@280Nm | 
					
					205Hp@280Nm | 
					
					205Hp@290Nm | 
				 
				
					| 
					Saab 9-3 2.3T Viggen, 99-02 | 
					
					225Hp@350Nm | 
					
					225Hp@350Nm | 
					
					220Hp@350Nm | 
				 
				
					| 
					Saab 9-5 2.0t, 98-10 | 
					
					150Hp@240Nm | 
					
					150Hp@240Nm | 
					
					180Hp@280Nm | 
				 
				
					| 
					Saab 9-5 2.3t, 98-10 | 
					
					170/185Hp@280Nm | 
					
					170/185Hp@280Nm | 
					
					210Hp@310Nm | 
				 
				
					| 
					Saab 9-5 2.3T, 04-10 | 
					
					220Hp@310Nm | 
					
					220Hp@310Nm | 
					
					220Hp@310Nm | 
				 
				
					| 
					Saab 9-5 2.3T Aero, 00-10 | 
					
					230/250/260Hp@350Nm | 
					
					230/250/260Hp@350Nm | 
					
					220Hp@350Nm | 
				 
			 
			 |